Mobiel & Vast
Mobiele en vaste telefonie smelten samen tot één zakelijke bel oplossing.
Vaste en mobiele collega’s bellen onderling gratis en via korte toestelnummers. Mobiel bellen met vaste nummers en zonder mobiele app.
Dit alles met behoud van de voordelen van een zakelijke telefooncentrale.





De voordelen
Het verschil met vroeger
Zien of een mobiele collega in gesprek is
Eén telefoonrekening voor mobiel én vast bellen
Geen DECT telefoons meer nodig
Via interne toestelnummers mobiele collega’s bellen
Bel mobiele collega’s via korte interne nummers
Geef uw mobiele team een gezamenlijk nummer
Zien of mobiele collega’s in gesprek zijn
Gratis onderling bellen tussen vast én mobiel
Bel elkaar mobiel of vast met korte interne toestelnummers
Bel met je mobiel rechtstreeks naar alle vaste werkplekken
Niet meer nodig. U kunt collega’s vanaf uw gsm rechtstreeks op hun interne toestelnummer bereiken. En zij u ook. Dus geen lange nummers meer bellen. En nooit meer via de receptie doorgeschakeld worden naar een collega op kantoor.
Zie of mobiele collega’s in gesprek zijn
Bellers niet meer doorschakelen naar voicemails
Want uw medewerkers op kantoor kunnen nu zien welke mobiele collega’s in gesprek zijn. Relaties worden hierdoor niet meer tevergeefs naar voicemailboxen doorgeschakeld.
Geef mobiele collega’s een vast telefoonnummer
Gebruik vaste telefoonnummers op uw SIM-kaart
Laat uw mobiele collega’s met herkenbare vaste telefoonnummers van de zaak bellen. Of geef uw mobiele afdeling een gezamenlijk vast groepsnummer. Dit wordt mogelijk met uw eigen online telefooncentrale voor mobiele telefoons.
Zakelijke telefonie wordt nu écht 100% mobiel
Altijd bereikbaar op 1 telefoon
Wilt u locatie onafhankelijk van uw vaste werkplek zijn? Voor alle collega’s mobiel bereikbaar zijn via 1 intern toestelnummer? En tegelijk uw zakelijke telefonie mogelijkheden behouden? Dan is Mobiel en Vast voor u gemaakt.
Tarieven
Mobiel en Vast
Abonnement Databundel |
Small 500 MB |
Medium 1 GB |
Large 2 GB |
Maand Bellen |
€ 35,- 300 MIN |
€55,- Onbeperkt |
€55,- Onbeperkt |
Eenmalig | € 55,- | € 55,- | € 55,- |
Contractduur | 1 jaar | 1 jaar | 2 jaar |
Buiten Bundel
Bellen per minuut | € 0,1900 |
Data per MB | € 0,1700 |
SMS
Per bericht nationaal | € 0,1400 |
Per bericht internationaal | € 0,1800 |
Meest gestelde vragen over Mobiel&Vast
Mobiel en Vast maakt gebruik van het Vodafone netwerk. De Mobiel & Vast SIM kaarten melden zich via het Vodafone GSM netwerk aan op uw eigen Online Telefooncentrale. Op dezelfde manier zoals uw kantoor telefoons dat nu ook doen. Hierdoor verdwijnt de scheiding tussen vaste en mobiele telefoons.
Met Mobiel & Vast kunt u dus via het GSM netwerk overal in nederland onderling gratis bellen. Ook kunt u vanaf mobiele telefoons alle collega’s met hun interne toestelnummers bereiken. En dus kunt u al uw mobiele bellers ook gebruik laten maken van openingstijden, groeps-voicemail2mail, groepsnummers, conference calls opzetten, intern doorschakelen.
Ook zien uw medewerkers op kantoor of mobiele bellers in gesprek zijn (BLF). En met 1 muisklik bellen vanuit CRM gaat dan met uw mobiele telefoon net zo eenvoudig als met uw vaste telefoons.
Uw mobiele bellers bellen dus uitgaan en inkomend via uw Online Telefooncentrale. Vandaar de mogelijkheid om te bepalen met welke nummerweergave nummers uitgaand wordt gebeld: kies voor een vast nummer of een gsm nummer.
Naast dit alles blijft uw normale 06-nummer gewoon bestaan.
U kunt dus gewoon met nummerbehoud overstappen!
Met Mobiel&Vast krijgt u 1 overzichtelijke rekening met daarin al uw vaste en mobiele belkosten, ongeacht het aantal vestigingen en gebruikers.
Maar natuurlijk. Deze verandering in het mobiele landschap is zo groot en innovatief, dat wij goed kunnen begrijpen dat u de impact op uw organisatie eerst goed wilt bestuderen. Wij kunnen u 1 of meerdere sim-kaartjes overhandigen. Na een testperiode kunt u al dan niet besluiten om organisatiebreed over te stappen.
Ja, behalve als Vodafone reeds uw mobiele provider is. Webstate wordt uw vaste én mobiele telefoon provider. U krijgt van ons vervangende simkaarten overhandigd voor uw bestaande mobiele telefoons. Wij verhuizen uw 06-nummers naar ons platform. Uw nieuwe simkaarten melden zich aan bij uw online telefooncentrale. Al het inkomende en uitgaande belverkeer verloopt via uw online telefooncentrale, vandaar dat telecom providers zoals KPN, T-Mobile of Vodafone ten aanzien van facturatie geheel uit verdwijnen.
Mobiel&Vast is de volledige integratie van uw mobiele telefoons met uw online telefooncentrale. U kunt Mobiel&Vast dus gelijktijdig met Online Telefonie in gebruik gaan nemen, maar dat hoeft niet per se. Wel als u alle voordelen van Mobiel&Vast wilt benutten, dan is het aan te raden om ook Online Telefonie voor uw vaste telefoons te gaan gebruiken.
Nee. Uw simkaart heeft nog steeds een 06-nummer. Echter hoeft u die niet meer per se bekend te maken aan de buitenwereld. U kunt immers vaste nummers van uw telefooncentrale toewijzen aan de simkaarten. Maar dit nog aanwezige 06-nummer is echter bedoeld voor de inmiddels verouderde SMS-berichten en voor als u in het buitenland bent. Ook kunt u het blijven gebruiken omdat uw relaties het reeds kennen.
1) SMS-verkeer werkt alleen via het 06-nummer van de simkaart en niet via het vaste telefoonnummer van kantoor
De mobiele apps Whatsapp of Telegram hebben SMS nagenoeg reeds vervangen.
2) In het buitenland vervalt de Mobiel&Vast integratie en bent u uitsluitend via het 06-nummer bereikbaar
Voordat u de grens over gaat, kunt u met een snelcode op de telefooncentrale uw vaste telefoonnummer doorschakelen naar uw mobiele nummer. Zodoende blijft u toch bereikbaar voor bellers.
3) De nieuwe simkaart is voor zakelijk gebruik, terwijl medewerkers vaak privé dezelfde telefoon gebruiken
Met Mobiel&Vast kunt u opnieuw nadenken over het mobiele telefoon beleid binnen uw organisatie. De scheiding tussen privé en zakelijk belverkeer wordt door Mobiel&Vast namelijk veel beter inzichtelijk. Over het pad dat u met deze nieuwe techniek gaat bewandelen kunnen wij u slechts bij adviseren. Maar hieronder schetsen wij alvast enkele mogelijkheden om over na te denken:
Scenario 1: alle het mobiele belverkeer via het vaste nummer laten verkopen
Het volledig scheiden van zakelijk en prive belverkeer. Dat wil zeggen dat u simkaarten overhandigt en dat collega’s die nog uitsluitend zakelijk mogen gebruiken. Dus uitsluitend bellen en gebeld worden met de vaste nummers die aan de simkaart zijn gekoppeld zijn.
Scenario 2: vast en mobiel beiden communiceren naar buitenwereld
Op de visitekaartjes kunt u het vaste nummer plaatsen en privé kunt u uw 06-nummer communiceren.
Scenario 3: prive bellen helemaal niet meer ondersteunen
U kunt afspreken dat uw medewerkers het mobiele toestel en sim uitsluitend zakelijk mogen gebruik en dat zij voor prive-gebruik een tweede eigen toestel moeten aanschaffen. Hiermee laat u uw medewerkers hun privé-telefoon en -nummer helemaal zelf regelen.
"Ik kan nu zelfs vanaf mijn iPhone en iPad op mijn werkplek"
Pieter Wijnsma
"We hebben overal toegang tot onze data en bedrijfssoftware"
Pieter Schuil
"Dankzij Webstate werken wij nu zorgeloos en duurzaam"
Phlib Boswinkel
"Sinds de overstap hoeven wij niet meer naar IT om te kijken"
Dennis Borsboom
"Geen omkijken meer naar eigen apparatuur of backups"
Antoon Leurs
"Het wachten was op een partij die ook AutoCad onderseunt"
Tjeerd Kooy
"In het begin was ik erg sceptisch over het werken in de cloud"
Sander Koeter
"Bij de klant hebben we de zelfde werkplek als op kantoor"
Ruud Speijer
"We zijn nog dagelijk blij met deze keuze"
Rutger Jansen
"Ontzorgen en oplossen. Niet alleen beloven, maar ook doen"
Rob van den Eijnden